När du har läst färdigt det här har ännu en konkurrent sprungit om dig.

När vi startade Yooba 2001 var det inte lika uppenbart. Idag delar nästan alla företag samma känsla. Det räcker inte längre med att sälja. Du behöver möta kunden med det där lilla extra för att lyckas. Det är där vi kommer in.

Vi tar höjd för sälj- och marknadsavdelningarnas utmaningar

Säljeffektivitet

Säljmaterial som inte används, säljare som lägger stor del av sin tid på annat än att sälja och en stor andel köpare som tycker att säljmöten ger dem lite värde. Statistiken och undersökningarna är tydliga. Men trots att det är uppenbart vad lösningen är kommer inte alla företag att klara av utmaningen.

Säljeffektivitet handlar om att dra lärdom av vad som fungerar och sedan göra mer av det – och samtidigt ta bort administrativa uppgifter. Plattformen är byggd med just det syftet. När du vet exakt vad kunden behöver är det lätt att motivera säljarna att jobba enhetligt mot målet. Det du har skapat är en säljprocess där din ökade försäljning står i tydligt förhållande till det högre kundvärdet.

Säljmetodik

Tidigare var säljarna ofta den enda informationskanal köparen hade. I dag är kunden mer förberedd och har redan påbörjat köpprocessen innan den kontaktar dig. Förändringen har lett till att säljarna numera måste vara lösningsorienterade rådgivare som står på kundens sida. Anledningen är att säljprocessen har blivit en köpprocess som handlar om förtroende och långsiktiga relationer.

Yoobas plattform bygger på uttrycket alltid uppdaterat, alltid tillgängligt. All information du behöver finns där, när du behöver den. Vi har helt enkelt tagit bort behovet av att kundanpassa presentationer. Istället ger plattformen dig stöd så att du under kundmötet kan ge rätt svar och lösningar. Du har nu bytt ut monologen mot en kunddriven dialog.

“Vi tror på enkelhet. Att det vi levererar måste utgå från det andra ofta missar. Att det bara ska vara att kliva på och köra. En minimal tröskel som knappt känns. Det är fortfarande vår vision. Vi är på god väg, men inte framme än. För det enkla tar tid.”

Analys

Hur effektivt ett CRM-system är handlar allt mindre om vilka funktioner det innehåller eller vem som levererar det. Om de anställda upplever systemet som ett problem och någonting jobbigt kommer de att undvika att använda det.

När allting är mätbart blir varje kundmöte en unik berättelse som automatiskt skickas in i affärssystemet. Istället för att bli till en gissningslek leder mötet fram till att säljaren identifierar kundens verkliga problem. Och för varje möte ökar chansen till en lyckad affär eftersom samtalen utgår från kundens faktiska behov.

 

Utbildning

En försäljare kan bara sälja det den känner sig trygg med. Därför innebär varje ny produkt, tjänst eller uppdaterad presentation en risk eftersom säljaren kanske väljer den enkla vägen, och istället fokuserar på det den redan kan. En trygg säljare däremot vågar utmana kunden och sig själv och presentera nya lösningar.

I Yoobas plattform är utbildningen av säljarna en central del. Efter varje uppdatering går säljarna stegvis igenom förändringarna. Tack vare spårbarheten i plattformen ser du hur de tar till sig den nya informationen, hur den används och vad du kan förändra för att ge dem ett ännu bättre verktyg.

Mobilt säljstöd

Yooba utvecklar säljorganisationer genom att stödja kunddriven dialog och att generera mötesdata i realtid. Med Yoobas lösning kan företag skapa mer kvalitativa säljmöten och validerade säljprocesser.


Gamla Torget 3
602 24 Norrköping
+46 (0)11 12 20 90
Grev Turegatan 19
114 38 Stockholm
+46 (0)8 410 035 40
101 Great Road, Suite 147
Bedford, MA 01730
USA+1 (781) 275-2211
Introduction to Yooba

 

×

Jag vill veta mer!

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig för samtal om hur vi kan hjälpa er med mobila lösningar och högre säljeffektivitet.

[LandingPageForm]

×

Fyll i dina uppgifter för deltagande.

[frukostseminarie]

×